Vad kommunicerar bilden?

ETT HEM?

ETT HEM?

Vilka associationer ger den här bostadsannonsen? Vem är bostaden till för? Själv skulle jag känna mig som en förorening om jag kom från köket efter långkok och stök och skulle slå mig ner i den här miljön. Jag skulle behöva desinficeras först innan jag kunde sätta mig i soffan. Men vi kanske ska drömma om ett liv där vi inte behöver göra något manuellt arbete utan glida in från duschen för en snabb drink i det här vardagsrummet före businessmötet eller kvällens nöjesliv?

Förmodligen motsvarar bilden ändå någras ideal. Annars skulle sådana här bilder inte vara så allmänt förekommande i bostadsannonser.

Om språkspanaren

Språkintresserad lärare och skribent
Det här inlägget postades i Bildspråk och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

